nuff

Thursday, February 3, 2011

sambungan Pentingkah Dara bagi Lelaki?

Episod 1 Pentingkah dara bagi Lelaki


Dari ceritanya,aku tahu dia masih masih lagi dalam frust.Enam tahun mereka bercinta.Pernah makan sepinggan dan tidur sebantal.Aku percaya dengan ceritanya,walaupun mereka pernah merakamkan aksi seks mereka sewaktu bersama,tetapi bukan dia yang menyiarkan Clip Video itu di INTERNET.Mungkin juga Video Clip itu dirakam oleh pihat Hotel yang pernah mereka tumpangi sewaktu dahulu.Ada pihak yang meraihkan keuntungan dari dosa mereka.

Kini aku kian JIJIK dengan isteriku,setelah menyaksikan sendiri aksi isteriku disetubuhi oleh orang lain.Aku yakin tiada lelaki yang boleh bersabar dalam situasi ini.Jujur aku katakan,aku sebenarnya tidak selesa bila mengetahui yang isteriku sudah tidak suci lagi sejak dulu lagi.Anak yang lahir dari hasil pernikahan kami,hanya hasil nafsu seorang lelaki pada kaum wanita.

Kini aku tahu,yang isteriku juga tidak melayan aku sepertimana ia melayan bekas kekasihnya dulu. Setelah mendapat pertunjuk,aku pun melafaskan talak pada isteriku.Aku terpaksa melakukannya demi untuk menjaga hatiku sendiri.Aku tidak mahu dia tersiksa.Aku boleh mendapat layanan batin sekiranya aku berkahwin lain.Aku lelaki,aku ada hak berkahwin empat.Sekiranya aku menurut nasihat jahat sebilangan rakanku,mereka melarang aku menceraikan isteriku.

Sebaliknya menikahi gadis yang lain dan menyiksa batin isteriku.Tetapi aku masih beragama,aku tidak mahu jadi dayus atau jahat.Dendam dan marahku hanyalah KEMAAFAN.

Kepada semua ibubapa,sekiranya anak-anak gadis menolak perkahwinan atas pilihan mereka,cuba menyiasat kenapa?

Terima sahaja siapa pilihan anak-anak gadis kita sekiranya pihak lelaki itu jujur walaupun beliau telah beristeri.Jangan fikirkan soal harta,pangkat dan darjat.Yakinlah rezeki itu datang dari Allah.Jadikan cerita untuk renungan kita bersama.


Kepada anak gadis-gadis yang kebanyakan menguasai IPTA dan IPTS,ingatlah pada ALLAH jangan melakukan zina.Jangan merakamkan aksi lucah anda.Akibatnya suatu hari nanti anda yang rugi.Pilihlah lelaki yang beriman dan jadikan diri anda beriman.Bila anda beriman, anda akan mendapat lelaki beriman.Begitulah sebaliknya juga.


Nasihat khas pada kaum lelaki,wanita itu anugerah Allah pada kita,so hargailah mereka.Wanita itu ibu,kakak,adik perempuan,anak dan guru kita. 
Mereka perlukan khalifah,oleh itu didik mereka kejalan yang diredhai.Sekiranya anda berpoligami,tunaikan kewajipan anda dengan seadilnya.Yang paling utama TANGGUNGJAWAB AGAMA.Jangan abaikan kasih sayang walaupun anda tidak mampu pada harta.Jangan menceritakan perihal isteri pertama kepada isteri kedua,begitu juga sebaliknya.Pupukkan silatulrahim antara mereka dan jangan merahsiakan perkahwinan anda.Dekatkan diri anda kepadaAllah, tiada tempat yang terbaik untuk kita memohon pertolongan.


IPTA DAN IPTS berlambak-lambak melahirkan cerdik pandai tetapi sebilangan besar adalah gadis yang tiada dara dan teruna noda.


diceritakan oleh: mekhisi. story about friend's of him


jadikanlah kisah ini sebagai pengajaran. memang perempuan yang sudah tiada dara akan dianggap hina. itu bagi perempuan yang tak tahu insafi diri. (klik sini untuk isteri yang tak tahu insafi diri. JANGAN JADI MACAM DIA)
tapi, kalau seseorang wanita itu sudah insaf, terima la dia seadanya dan lupakan kisah yang lalu. sebaiknya.... bimbinglah dia ke jalan Allah. supaya dia benar-benar bertaubat.

12 000 kritikan hebat!:

KD said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

love your story!

Miss Ran said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

SEDIH BACE

ermm betolla..laki ade egonye..kalau aku kat tmpt laki tu kompom aku akn terbyg video2 lps..aku taktau npe org dah berzina ley wt muka selamber..tak takotke die laki die tau die tak ada dara...masyaalah

Shaofie said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

ok. faham sikit2. heheh

anamizu said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

wanita pun PERLU+HARUS mengerti istilah HARGA DIRI ^^

recent post : |sape HAQ???|

nur ikhyar dee said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

betul2..

FaizFizy39 said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

nice storyy. nice pengajaran (:

cik pulau said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

ohoho.. insaflah semua..
tak payah la nak jual harga diri tu.. huhu

Ummi Hanie said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

hi Tasha...

erm cari2 shoutbox xjumpe..

Anonymous said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

http://wanwidget.com
bagi aku pon dara tu penting, klu xda video aku leh terima, klu ader video, perghhhh, mesti pening asik terfikir aper yg dia lakukan dengan org lain

She's retarded said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

terbaik! bagi lelaki dara memang penting. kepada perempuan yang dah tiada dara tapi sudah bertaubat Insya-Allah ada lelaki yang akan terima

♥ eyka elisha ♥ said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

superb cite ni.nice.hehe ^^

mOon jOhari said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

baru sempat baca entri ni...
bg mOon, yang lepas 2 lepas la...lelaki yg baik sepatutnya membimbing perempuan yang krg baek ni...bukan terus mencemuh dan buang...x elok 2...laki yg baik taw tgjwb dia sebagai pemimpin...yg buruk x semestinya x bley jd baik, yg baik x mustahil bley jd sebusuk2 manusia...x suka lelaki dlm cite ni...sori...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...