nuff

Friday, March 18, 2011

Macam Mana Nak Cantik


macam mana nak cantik yer?

masalahnya I rasa I tak layak nak bagi nasihat macam mana nak cantik sebab I pun bukannya cantik.

tapi kalau u olz nak I make up kasi nmpk cantik sikit boleh la.... hehehe....

bagi I, kalau nak cantik ni......
bagi I la....kalau bagi orang lain tak tau la pulak kan....
Bagi I.... (berapa banyak nak bagi daaaa????)
okay2.... Bagi I, kalau dalaman dah cantik, secara semulajadi keseluruhan akan jadi cantik. betul tak?
dalaman tu bukan underwear atau bra yang cantik okay.
dalaman adalah deep under your skin.
iaitu darah yang mengalir dari hati (jantung) yang cantik.

ada faham ke?
baiklah..... kalau peribadi kita cantik, baik budi, lemah lembut,
hormat orang lain..... maka I rasa secara semula jadi orang akan kata yang "dia tu cantik la"
cantik sebab dia ada peribadi yang cantik. 
yang menyebabkan wajah dia akan nampak berseri2 dengan kelembutan yang ada.
tapi I ni tak de la lemah lembut dan berseri-seri pun~

so, lantak kan lah apa orang nak kata kalau muka kita penuh jerawat ker...
penuh jeragat ker....
penuh ketuat ker.....
yang penting, kita kene pelihara hati kita daripada buat orang lain menyampah dengan kita.

tapi kalau kita ni rasanya dah baik-baik tak kacau tepi kain orang 
dan orang tetap nak cari pasal dengan kita....
itu masalah dia. dia ada masalah mental agaknya.
sila abaikan orang itu atau nasihati dia.

sesungguhnya kejelitaan adalah hak milik setiap insan.
cewahhh.....


2 000 kritikan hebat!:

cik pulau said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

wohooo.. i like...
sesungguhnya kejelitaan adalah milik setiap insan.. ^^,

miey anna said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

waaa...sangat suke...salam knal dear..follow kamu..=)

http://akemiey.blogspot.com/

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...