nuff

Monday, April 18, 2011

Manusia Tak Tahu Bersyukur

dah memang sifat semulajadi manusia kan~

memant tak tau bersyukur dengan apa yang ada. malah tak puas hati dan sentiasa mencari. ntah apa yang dikejar pun tak tahu lah...... kalau orang kaya, tak beryukur dah kaya... masih nak kejar kekayaan tu untuk jadi lebih kaya. kalau orang cantik pula.... sentiasa fikir tak cukup cantik and mengejar untuk jadi lebih cantik... bedah sana, bedah sini.... kalau yang kurus / gemuk pulak... tak puas hati, nak gemuk / kurus lagi.... berusaha lah mengejar nak nampak lebih menarik. ada juga yang memang dah kurus, tapi nak kurus lagi ( I lah tu!)

orang dah kawin pulak, dah ada suami atau isteri yang baik.... tak puas hati lagi.... sibuk mengejar yang lebih baik katanya..... dah ada anak perempuan tak puas hati lagi..... nak usaha sampai dapat anak lelaki..... itulah manusia...... mmng tak puas dengan apa yang ada. senang cakap memang tak pandai beryukur.

dah belajar pandai dapat 9A, tak cukup lagi tu...... nak kejar sampai dapat 10A. manusia..... manusia......
kalau yang bekerja pulak, dah dapat gaji RM5k, ak puas hati lagi..... nak kejar dapat gaji RM10K pulak~
kenapa kita tak berfikir dan pandang orang yang takdir hidup dia lebih teruk dari kita? kenapa kita suka memandang orang yang lebih tinggi dari kita?  itu semua hanya kepuasan hidup~ tak ada apa yang perlu di kejar..... so, I rasa beryukur je lah dengan apa yang ada.

macam pengemis yang sangat beryukur bila ada orang memberikan derma RM1 pada dia. macam orang miskin yang dapat makan untuk 1 hari..... bersyukur la macam orang tak ada kaki yang masih boleh berjalan dengan cara lain..... beryukur lah macam orang buta yang masih boleh teruskan hidup walaupun dunianya gelap. bersyukur lah Tasha....... bersyukurlah!!!!

entry ini adalah untuk I berpesan pada diri I sendiri supaya bersyukur dengan apa yang I miliki..... supaya I tak pandang benda lain yang I tak mampu miliki. supaya I tak kejar kebendaan untuk kepuasan dunia semata-mata..... supaya I bersyukur dengan apa yang I ada...... Bersyukur lah Tasha!!!!!

3 000 kritikan hebat!:

cik pulau said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

baek lah... cik pulau bersyukur dengan apa yang ada.. ^^,

MissSyarniFarida said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Hai Tasha !
i dah send your gift for Lovers Anniversary Contest via Pos Laju

Hope you'll like it. Good Luck in blogging (:

blogtilldrop said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

bersyukur atas apa yg ada... dan teruskan usaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...