nuff

Monday, January 31, 2011

Kami JAIS!!

Ali yang bujang membawa pulang seseorang di rumahnya, jirannya curiga lalu menelefon JAIS (JABATAN AGAMA ISLAM SELANGOR), JAIS datang ke rumahnya.

JAIS ketuk pintu rumah Ali.

Ali: Siapa?

JAIS: Kami JAIS!

Ali membuka pintu dengan muka yang selamber dan tiada masalah.

Ali: Ya ada apa Encik2 semua boleh saya bantu?

JAIS: Kami dapat aduan ada perempuan di dalam rumah kamu ni.

Ali: Perempuan? Saya tidak ada simpan perempuan yang bukan muhhrim di rumah ini.

JAIS: Siapa lagi yang ada di dalam rumah ini selain kamu?

Ali: Kawan saya Abu.

JAIS: Panggil dia.

Ali naik ke tingkat atas memanggil Abu, lalu mereka turun bertemu dengan sekumpulan JAIS tadi.

JAIS: La ni perempuan ni! Astagafirullahalazim (Setelah melihat Abu) Berdosa menipu tahukah kamu bahawa perbuatan kamu ini munafik?

Ali: Begini jangan salah faham Encik dia ni lelaki sebenarnya dan rupanya lebih kepada hormon ibunya.

JAIS: Kamu lelakikah? (Tanya kepada Abu)

Abu diam..

JAIS: Aha kenapa diam sah2 ni perempuan ni kamu nak menipu kami lagi ya?

Ali: Oh saya lupa nak bagitau Encik yang dia ni bisu sejak kecil lagi.

JAIS: Kamu nak mengelak dari di hukum ke!?

Ali: Demi Allah Encik saya tak menipu, kan perbuatan itu di benci Allah.

JAIS: Kalau macam tu beritahu dia kami nak periksa kemaluannya agar kami berpuas hati.

Ali berbahasa isyarat dengan Abu.

Ali: Diorang nak tengok kau punya ttuut....

Abu: Diorang ni siapa?

Ali: Customer..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...