nuff

Saturday, October 23, 2010

orang tua-tua kata...

anak-anak zaman sekarang, makin ditegur...
makin menjadi-jadi. (selalu juga dengar orang tua-tua kata macam tu)

masa orang tua-tua cakap macam tu...
aku selalu tak amik port coz aku rasa aku tak menjadi paper kot.
aku jadi perempuan n manusia macam mana aku sejak azali lagi.
hehehe....

tapi bila dah masuk Unibesiti ni,
macam-macam orang yang aku jumpa.

contoh paling ringkas,
gelagat manusia dalam Library.

kalau diorang berbincang di tempat yang salah,
kita haruslah menegur kan??
contohnye:
"excuse me....Tolong senyap boleh?"

kadang-kadang ada la juga yang bagi kerjasama....

and kadang-kadang ada juga yang kata "tak boleh" dalam hati dia.
so, dia pun buat bising lagi...

situasi ni korang akan dapat lihat kalau pergi ke library masa musim nak dekat exam.
adoi....

and then, yang nak dijadikan cerita....
diorang akan kata kita ni poyo (tapi aku tak kesah....sebab POYO ITU COOL)
 kalau kita pergi mengadu kat pustakawan
tentang kegiatan haram yang diorang lakukan dalam library ni.

nak aje aku jerit kat diorang
"kalau nak bincang, g la amik bilik perbincangan!!!"

paling tak boleh blah diorang kata
"nak suruh aku senyap, cikgu aku cakap pun aku tak dengar"
hurm.... masalahnya macam mana kalau
semua orang dibenarkan buat bising dalam library??

nampaknya memang betul apa yang orang tua kata....
lagi-lagi bila aku rasa aku dah tahun 4 and budak yang menjadi-jadi tu baru tahun 1.

0 000 kritikan hebat!:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...