nuff

Thursday, September 22, 2011

Isteri 'makan luar' bila suami tiada

hye semua,

I jadi teringat kes-kes isteri makan luar bila I tgk surat khabar Metro. lately bnyk isu isteri curang la kan..... I rasa benda ni sebenarnya dah lama.... cuma baru-baru ni je benda ni terdedah dengan sangat meluas tambahan pulak bila ada pengakuan berani  pada wartawan yang menyamar. OMG! 

apa nak jadi ni?? kalau zaman dulu, isteri setia menanti dirumah walaupun si suami kerja kapal. balik pun sebulan sekali aje (tu dah paling kerap la tu). Isteri tak de pun cari 'makan luar'. setia la duk umah jaga anak, jaga rumah. aleh2 si suami pulak yang bawa penyakit (sebab suami makan luar) [apsal cerita ni mcm ala-ala cerita Maya Karin dalam Pisau Cukur jek. hahahaha...]

tapi zaman sekarang ni dah terbalik. bila suami keluar, kejap lagi......bini pun keluar hantar anak ke rumah pengasuh sebab nak berasmara dana. GOD!! seramnya...... diorang kata, bukannya ada pasangan lagi sorang tu sebab cinta. tapi untuk suka-suka je. asalkan dapat sex. sebab diorang kata kadang-kadanga orang lain treat lagi best dari suami sendiri. I jadi terfikir, agaknya anak tu..... anak suami dia ke bukan?

manusia zaman sekarang memang buat kita yang memerhati ni jadi pening la. itu belum kes, isteri pukul suami, isteri bomohkan suami..... GOD!!! macam-macam....Lelaki ni pun satu juga....Isteri yang cantik tu tak pernah dia nak hargai. dia lagi suka perempuan murahan kat luar  tu. mana la bini tak marah. mana lah rumah tangga nak aman. dah sah2 la asik bertekak aje.....bila isteri mula 'makan luar' baru rasa gelabah, and marah sana sini. sape suruh tak nak jaga bini elok2!!

untuk para wanita: sejauh mana kita nak percayakan kasih sayang pasangan kita, sejauh itu juga la kita kene jaga juga diri kita. jangan lah suami tak de..... awak sangap sangat sampai cari 'makan luar' dosa tau tak!

p/s: sekali-sekala kalau ayah ajak 1 family makan kat luar, seronok juga~

9 000 kritikan hebat!:

Princess Nur said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

macam2 berlaku dalam dunia hari ni..akak pun naik seram baca kisah2 pelik ni huhu..tasha sihat? :)

THE LEKAT LEKIT STORY said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

bila dh kawen pergaulan tu kena jaga. sebab pergaulan la punca nya. Sbb tu sy tak byk bergaul dgn kawan2 lepas kawen. Tak penah keluar dgn kawan2 lepas kawen. Cuma berhubung gitu2 jer & skali skala jer. takat kt Fb tu jer.. itu pn takde nak private chat ke hapa. sbb nk mengelakkn dr terjadi perkara2 camni

FarhanaOoh said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

ish.. seram lak bace.. mcm2 pun boleh jadi sekarang ni kan.. doa2 je la supaye kite dijauhi dari sifat2 mcm tu..

Rina (◕‿◕)✿ said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

giler..smoga kte xtmasuk golongan mcm tu..nauzubillah huhu

Nanie said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Semuanya terjadi bila perempuan nak dapat hak sama cam lelaki... Nauzubillah!

Puan tia said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

xpe yg penting org kata bukan kita kata..ngeeee ngee ngeee


btw folo u dear!

~@mOi ~~ said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

mintak jauh la... moga allah tetapkan ati kita... aminn...

Nem0 o0h Nem0 said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

takutnyaa cmni nak kawin.huuu

Anonymous said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Taubat lah wahai para isteri yg telah curang... Allah Maha Pengampun.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...