nuff

Thursday, September 30, 2010

apa ada pada Intan Natasha??

Intan- menurut Kamus Dwibahasa Oxford Fajar terbitan Fajar Bakti (ni jek kamus yang aku ada sekarang) bermaksud : diamond very hard brilliant precious stone.

maknanya ape? maknanya intan ni keras, intan ni mahal, intan ni cantik, intan ni berlian....
aku macam tu ke? ntah lah~

Natasha-menurut Wiktionary: Russian Наташа (Natáša), an informal pet form of Наталия (Natálija), cognate to Natalie. Dan menurut Wikipedia pula:Natasha is a Russian female given name, originally a pet name of Natalia, which in turn derives from the Latin Dies Natalis, meaning "Natal Day" or "Birthday," in reference to the traditional birth of Jesus. It was traditionally given to girls born around Christmas.
maknanya ape? maknanya natasha nama kristian, natasha asal dari nama binatang, abis aku ni kristian ke? binatang ke? no2..... i am muslim and i am a human.

walau apa pun erti nama aku ni..... aku bersyukur dengan pemberian nama yang bila digabungkan menjadi nama yang enak disebut. walaupun pengertiannya tidak diketahui pada asalnya.
aku tak salahkan ibu bapa aku dengan erti nama ini (zaman tu tak moden sangat mcm zaman sekarang. mana la diorang ada masa nak cari nama sampai korek asal usul nama..kan2?). tapi aku bersyukur kerana ada nama yang enak didengar dan disebut. dan tidak memalukan diri aku.
terima kasih ibu~

ntah2, kalau aku tak keluarkan entri ni pun, korang tak tau apa ertinya kan?




P/s:In Turkey "Natasha" is commonly used as slang for Russian prostitutes. It has become known as 'The Natasha Trade' (masya-allah.... tapi Natasha di Malaysia tak macam tu ok!)
sumber: Wikipedia

1 000 kritikan hebat!:

M.I.H said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

kenapa x carik maksud dalam senarai2 nama islam??
kalau carik dalam wiki semua mmg nama kita maksud bukan2 sbb wiki kristian yang buat..

so just search senarai maksud nama islam..maybe blm membantu..

:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...