nuff

Monday, January 4, 2010

Hidup adalah Drama!!!


wah...berdrama plak aku nih. alah... memang la, aku ni 'Drama Queen' OK! (aku yang melantik diri sendiri dengan perasannya)

Hidup ni penuh dengan drama ok.... klu xde drama, ko belum tentu dapat apa yang kau nak dalam angan2 dan impian kau. lagi2, kalau bnda 2 ko urgent sangat2!!!

so, antara babak yang ada:

Situasi 1:
Pukul 11 pagi, dalam keadaan yang sesak di kaunter pembayaran, Wanita 1 telah mengambil no giliran (no. 1357) sedangkan current no is 1105.

Wanita 1: otak dia!! xnak macam lama plak aku nk tunggu... dia tergerak hati untuk pulang ke menyelesaikan urusan2 penting yang lain.

Setelah pukul 2 ptg, Wanita 1 kembali ke kaunter pembayaran,

Wanita 1: Bapak dia!!! baru no 1272. (bermonolog:aku kene potong no nih!!)

dengan yakinnya dia pun meredah ni yang dirasakan xde orang.hahaha... dia terlampau yakin!

Wanita Kaunter: tgk no cik...
Wanita 1:~~ ( tak bercakap apa2... sedang mencari2 sesuatu di dalam failnya, dan setelah menjumpainya, dia menyerahkan kepada Wanita Kaunter)
Wanita Kaunter: saya nak tengok no giliran cik.
Wanita 1: saya nak buat urusan pembayaran ni.
Wanita kaunter: nombornya cik.
Wanta 1: (bernada macam nak marah) nombor2! saya dah datang dari pagi, menunggu giliran, dah sempat balik, kemudian datang sini balik.... sekarang saya nak bayar!!!
Wanita Kaunter: (buat muka meyampah) yelah, nombor giliran cik berapa.
Wanita 1: saya baru je buang kejap tadi! (dengan muka bengis...padahal, kakinya tengah mengigil ketakutan)

wanita kaunter tersebut diam dan meneruskan urusan pembayaran Wanita 1 tersebut, dan setelah selesai urusannya, Wanita 1 mengucapkan terima kasih dan ingin terus berlalu. tiba2..

Wanita 2: boleh saya bayar sekali?
wanita kaunter dan wanita 1: (terkejut)
Wanita kaunter: (muka menyampah) berkali-kali pun boleh cik.

hahahaha..... moral of the story is, anda harus berkeyakinan semasa berdrama.

situasi 2:
Dalam peperangan PAINTBALL yang sedang berlangsung antara 2 kumpulan yang dulu pernah saling bercinta, tetapi dalam peperangan tersebut, mereka harus melupakan kisah cinta mereka.
setelah kumpulan 1 gagal medapatkan bendera kerana penyerang pertama telah ditembak dengan bertalu2 setelah tergelincir, sekarang sudah menjadi tanggungjawab rakan seperjuangannya utuk mendapatkan bendera tersebut.

dalam keadaan kurang yakin dengan serangan musuh yang sangat hebat, Kombat 1 tidak berkeyakinan untuk keluar mendapatkan bendera kerana merasakn dirinya mungkin tidak akan di backup dari belakang. ntah apa aku merapu ni pun aku xtau. nak dipendekkan cerita.

rupanya musuh sudah berada betul2 dihadapannya, tetapi Kombat 1 tersangat lah bodoh kerana menyangka itu adalah rakan seperjuangannya. kerana musuh dan Kombat 1 saling tidak dapat mengecam diri masing2 dan berada dalam keadaan sangat keliru.

Kombat 1: ko dah amik bendera ke belum?
Musuh: (terpinga2 dan bertanya dalam diri kenapa dia tanye dah amik bendera ke belum. peluang nih! yesssss... ) Nak amik la ni, kejap.

Musuh terus berlari mendapatkan bendera.

Kombat 1: la.... 2 musuh aku la bodoh, apasal lak aku leh suruh dia amik bendera.....tembak2 pun tak kene..bengang tol la cam ni. bodoh betul!!!!! tapi apasal macam kenal jek cara musuh tu lari??? la..... 2 laki aku lah. apasal la bangang sangat aku ni???
Musuh akhirnya berjaya sampai ke markas dan kumpulan musuh telah menang dalam peperangan tersebut.

so, moral of the story utk cerita ini, Cinta Itu Buta, dan mampu membutakan....


0 000 kritikan hebat!:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...