nuff

Friday, December 25, 2009

Akhirnya, Muallaf di Malaysia!!

Hari ini, 25 Dec 2009. aku menonton Muallaf yang dah lama dinantikan oleh rakyat Malaysia hasil karya Allahyarhamah Yasmin Ahmad. mulanya aku tak faham kenapa cerita ini lambat sangat untuk ditayangkan di pawagam2 di Malaysia. bila dah tonton sendiri filem ni, baru lah aku faham....
bagi aku, isi cerita dia simple je..tapi agak berat untuk difahami memandangkan kesudahannya yang "begitu aje".

kesimpulannya, kalau nak tonton filem ni, anda harus disertakan dengan beberapa research sebelum juga selepas menontonnya. Sebab bagi aku, filem ni kene tonton lebih dari sekali untuk menghayatinya. itu bagi aku....tapi kalau orang macam Allahyarhamah Yasmin Ahmad, aku tak tau lah.sekian....

0 000 kritikan hebat!:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...